Omgaan met verschillen is een belangrijk onderdeel in het hedendaags onderwijs. Mede door de invoering van de wet op passend onderwijs, is het belang hiervan nog sterker geworden.
In het kader van schoolontwikkeling werken schoolleiders aan een eigen visie over ‘het omgaan met verschillen’ die kan worden vertaald naar het beleid op de eigen school. In de module komen wordt onderscheid gemaakt tussen verschillen op klas-, team- en schoolniveau. De kennis en ervaringen die bij deze cursus aan bod komen helpen bij het leiding geven aan deze verschillen.
Onderstaande deelthema's komen aan bod binnen de module 'omgaan met verschillen':
Bovenstaande inhouden worden verkend vanuit de centrale vraag: wat betekent dit voor mij als schoolleider en mijn wijze van onderwijskundig leiden?
Deze cursus is bedoeld voor registerdirecteuren (RDO) en/of Register adjunct directeuren (RADO) van basisscholen die zich verder willen ontwikkelen. Het is ook mogelijk als aspirant R(A)DO deel te nemen.
Door het volgen van deze cursus werkt de schoolleider aan zijn professionalisering op een aantal deelthema’s voor de herregistratie vanuit het Schoolleidersregister PO:
▪ Aandacht voor professionele ontwikkeling van leerkrachten
▪ Kwaliteitsmanagement
▪ Leerbehoeften van individuele leerlingen
▪ Onderzoeksmatig werken
▪ Persoonlijk leiderschap
In het kader van schoolontwikkeling is het ook mogelijk om uw intern begeleiders / MT-leden aan te laten sluiten, voor mogelijk nog een effectievere ‘transfer of learning’, in het kader van schoolontwikkeling.
Onderstaande leerdoelen staan centraal in de bijeenkomsten en thuisopdrachten.
De deelnemers...
Klik op onderstaande knop om de deelthema's en leerdoelen te downloaden.
Data schooljaar 2024-2025
Donderdag 3 oktober 2024
Donderdag 14 november 2024
Donderdag 28 november 2024
Donderdag 12 december 2024
Donderdag 9 januari 2025
Donderdag 30 januari 2025
Alle bijeenkomsten vinden plaats van 08.30 - 12.00 uur.
Locatie: Midden-Limburg / Zuid-limburg
Klik op onderstaande knop om de brochure te downloaden.