Tijdens deze module wordt gekeken hoe collectieve leerprocessen in de school vorm kunnen krijgen door het creëren van een krachtige kwaliteitscultuur. Geen enkele schoolsituatie is hetzelfde, daarom is van belang om professionele ontwikkeling te gieten in een passende vorm voor de eigen situatie. Dit is een centraal thema tijdens deze cursus. Het uiteindelijke doel achter de professionele ontwikkeling van leerkrachten is beter onderwijs voor leerlingen.
Scholen die kennisontwikkeling van leerkrachten hoog in het vaandel hebben staan, merken dit ook aan de leerresultaten van de leerlingen. De schoolleider heeft een belangrijke rol in kennis- en kwaliteitsontwikkeling, als facilitator, vormgever en als belangrijke voorbeeldfunctie. Door het volgen van deze cursus ontwikkelt u een duidelijke visie op leren, waar een plan uit ontstaat voor de professionele ontwikkeling binnen de eigen schoolorganisatie.
Deze cursus is bedoeld voor registerdirecteuren (RDO) en/of Register adjunct directeuren (RADO) van basisscholen die zich verder willen ontwikkelen. Het is ook mogelijk als aspirant R(A)DO deel te nemen.
Door het volgen van deze cursus werkt de schoolleider aan zijn professionalisering op een aantal deelthema’s voor de herregistratie vanuit het Schoolleidersregister PO:
▪ Persoonlijk Leiderschap
▪ Leiding geven aan leren
▪ Onderzoeksmatig werken
▪ Kwaliteitsmanagement
▪ Professionele leergemeenschappen
In het kader van schoolontwikkeling is het ook mogelijk om uw intern begeleiders / MT-leden aan te laten sluiten, voor mogelijk nog een effectievere ‘transfer of learning’, in het kader van schoolontwikkeling.
Onderstaande leerdoelen staan centraal in de bijeenkomsten en thuisopdrachten:
De deelnemers...
Klik op onderstaande knop om de deelthema's en leerdoelen te downloaden.
Deze cursus heeft onlangs plaatsgevonden en is afgerond. De data voor schooljaar 2024-2025 worden nader bepaald.
Klik op onderstaande knop om de brochure te downloaden.